Till innehåll på sidan

Gör så här för att lämna uppgifter

Här kan du läsa hur du ska göra
om du ska svara på frågor i en undersökning
här på webbplatsen.
Du måste lämna de lättlästa sidorna och gå till de
vanliga sidorna.
Du kan skriva ut den här sidan och ha den bredvid dig.
Sedan går du vidare genom klicka
på den här texten:
Till Lämna uppgifter

Svara på uppgifterna

Först måste du logga in.
Gör så här:
Klicka på Företagsundersökningar eller
Privatpersoner
Leta rätt på den undersökning du ska 
vara med i. Namnet står i brevet du fick
i posten från SCB.
Klicka på länken.
När du kommit till sidan, klicka på
Lämna uppgifter/Logga in
Skriv in det användarnamn och lösenord
som står i brevet.
I en del andra undersökningar
skriver du svaren på ett papper
som du sedan skickar till SCB.

Här får du veta mer

Vill du veta mer om en undersökning
som du ska vara med i?
Klicka på någon av texterna högst upp till vänster
på den vanliga webbsidan.
Där hittar du listor med alla undersökningar.
Välj den undersökning du ska vara med i
och klicka på den.

Det finns två olika sorters undersökningar.
Vanliga personer är med i
individ- och hushållsundersökningar.
Företagsundersökningar är för personer
som har egna företag.

Läs mer

Startsida för lättläst