På SCB använder vi kakor för att webbplatsen ska fungera och för mätning så att vi vet hur den används. Mätningarna används för att göra förbättringar i innehåll, design och upplevelse.
Din sökning gav 78 resultat.
som på en lördag eller söndag brukar ägna minst 3 timmar per dag till att spela dataspel samt se på tv-program När det handlar om tv-tittande är det 20 procent bland pojkarna i åldern 12-15 år som gör detta minst Det är fler som ser på tv bland de som är äldre (16-18 år) där 30 procent bland pojkarna gör detta och
Det är vanligt att barn ägnar en stor del av sin fritid åt internet, dataspel och tv-tittande. Uppgifterna handlar om skärmtid, vilket är grundat på barnens svar om tid till internet, dataspel och tv-tittande Barns ”skärmtid”, det vill säga tiden som tillbringas med att se på tv, spela dataspel, surfa på internet
Använder internet/spelar data- eller tv-spel minst tre timmar per dag. Källa: Undersökningarna av barns levnadsförhållanden (Barn-ULF), SCB Pojkar spelar mer data- och tv-spel än flickor Ungefär var femte pojke, 22 procent, spelar data- eller tv-spel minst tre timmar per dag,
I årets undersökning undersöktes för första gången internetanvändningen via en så kallad Smart-tv. Fler män än kvinnor kopplade upp sig via en Smart-tv och framförallt män i åldern 35-44 år, där 43 procent
Att lyssna på musik eller se på film/tv-serier via streamingtjänster, till exempel Spotify eller Netflix Tjänster för att lyssna på musik eller se på film/tv-serier över internet inkluderas också i begreppet
Nästan sju av tio använder en internetansluten tv-apparat, och en av åtta använder en bil med trådlöst fortsätter: – Jämfört med 2020 har andelen personer i åldern 16–85 år som använder en internetansluten tv
priser på kulturella tjänster och varor såsom charter- och evenemangsbiljetter, skidutrustning och TV-apparater prishöjningar för charter, bio, teater, dansklubbar, biljett till idrottstävlingar, skidutrustning, TV-apparater , streamingtjänster och TV- och datorspel.
Högtalare, böcker, prenumerationer på dagstidningar, motionstjänster, TV- och datorspel är några av de Prisförändring i procent Paketresor 39,6 Högtalare 23,7 Dagstidningar, prenumeration 23,1 TV-och 22,6 Museer 22,3 Blommor/växter 22,3 Musikinstrument 20,1 Böcker 19,1 Motionsutövning 12,1 Tv
Den fria tiden domineras av TV-tittande precis som år 2000. TV-tittandet har dessutom ökat något för båda könen och ligger nu på två timmar för kvinnor och cirka
Press, radio och TV är också stora återkommande användare av statistik från AKU.