Så får du använda vår information
Här hittar du frågor och svar 
om hur du får använda text, diagram 
och bilder som du hittar på Statistiskmyndigheten SCB:s, webbplats.
Får jag använda statistik från SCB:s webbplats hur jag vill?
All statistik som du hittar på webbplatsen 
får du kopiera och sprida vidare. 
Det gäller både tabeller och diagram.
Måste jag tala om var jag hittat statistiken när jag sprider den vidare?
Om du har hittat statistiken på SCB:s webbplats måste du alltid skriva att det kommer från SCB. 
Skriv ”Källa: SCB”.
Om jag hittat statistik på SCB:s webbplats och sedan själv räknat om eller arbetat med den, måste jag tala om källan då också?
Nej, då ska du inte tala om att SCB är källan.
Får jag använda fotografier och andra bilder som finns på webbplatsen?
Nej, det får du inte.
Fotografier och bilder skyddas av en lag
som heter upphovsrättslagen. 
Du får bara använda de bilder
som ligger i bildarkivet på vår webbplats.
Får jag länka till SCB:s webbplats?
Ja, alla som vill får länka till webbplatsen.